5月12日

今日は徳英美の学校のスポーツデーでした。

初めての参加です。

朝から母と早起きしてお弁当作りです。

徳英美はお弁当がうれしくて楽しそうにしてます。

時間ぎりぎりに集合場所に到着、皆もう移動を始めていました。

今日は天気もとてもよく、日焼けが怖い一日となりました。

徳英美は黄色チームです。

赤青黄緑と4つに分かれて競争です。

パパも来てくれました。

徳英美たちはbaton relay,ladle race ,sack race,3legged race,balloon popping,tag of war

の競技に出ました。

baton で一生懸命両腕を振って走ってる徳英美をみて感動してしまいました。

足は遅いと思っていたら結構はやいのでびっくりです。

どれもそつなくこなしてる娘の成長に感動しきりでした。

ただ 私は甘かった。

この全部の競技に親たちだけででなくてはいけないとは、しかも強制です。

baton relayは全力でいこうとすると、転びそうになりそうだったので、ギリギリのところで必死にはしりました。ladleはうまくいったのですが、SACKraceがやばかった。

これ以上無理です!!みたいなかんじできついきつい。袋はやぶれちゃうし。

3leggedraceの頃はもう つかれきって歩いてやり終えました。

つな引きで、髪振り乱して頑張ってるところをのえみが写真にうつして、あまりの

必死の引きに自分でやんなっちゃいました。

すべて全力でがんばったものの。子供も親もほぼ4チーム中ビリでした。

もう ヘトヘトでした。

でも 楽しかったです。

ノエミママってあんなにがんばるひとだったのねイメージと全然違うとおっしゃられた方がいたのですが、だれともあまりしゃべらず、ノーメークでヌボーっとしてるので、

ね暗の人だと思われてたりして.....

いい思い出にはなったものの、来年もこれやるの?と思うと、仮病かなとかおもったり。

 It was the day for Noemi’s sports day today.
It was our first join! Mom and I wake up early to cook lunch boxes which Noemi seems to feel excited about.
By the time we arrived, it seemed a bit late, because others started moving their place.
Weather was so good that we feared sunburn.
My daughter was a member of a team Yellow.
Red, Blue, Yellow and Green team were competing each other
My husband also came along, I’m glad
Noemi and others joined in baton relay,ladle race ,sack race,3legged race,balloon popping,tag of war.
I was moved to watch my daughter swing arms wholeheartedly and ten in baton race.
I had thought she can’t run fast, but she actually ran rather fast!
I was impressed with my daughter’s growth, she did have much trouble in every event.
but I was naive, all parents were obliged to join each race, it’s mandatory
In baton race, I was about to trip and fall if I put in all I’ve got so I run, avoiding tumbling down.
Ladle race was fine but Sack race was killing me.
I thought I was a goner, beside, a sack got ripped.
I was so exhausted when three legged race began so I walked my way to the goal.
In tag-of-war, I took some pics of my daughter’s desperate face, she was so desperate that I got sick of her.
We did our best, but our team ended up dead last of all 4 teams
we were tuckered but it was fun!
Some told that she that Nomemi’s mom was much more engaging in these events than she had thought. I might have been considered gloomy ‘cause I spaced out without cosmetics
It turning out a good memory, but when I imagine of having to do the same things next year, I feel insecure, I’ve got to pretend to be sick!