4月15日

久々のお墓参りでした。

ポチタマ霊園⇒成就院⇒鎌倉霊園

で回りましたがえらい道が混んでて2時間通常より多くかかってしまいました。

これから月1回母が金曜日も止まり泊まり、土曜日が

徳英美、私、母の3人のお墓参りの日になったので

次回は逆の方向で回ることにしました。

お花もお線香も風のすごく強い日で難しかったです。

Paid visit to cemetery, it was after a while
We went to Pochitamareienn,fist, and then Seisyukuinn second, Kamakurareien last
but traffic was really heavily, so it took two more hours than usual
from here on out, mom is scheduled to stay at my house on friday once a month
so we will try the opposite order next time.
It took so much trouble offering flowers and incenses due to strong wind