5月4日

12時にチェックアウトで今日からマリーナベイサンズに移動です。

市内観光でチャイナタウンや、インドの人たちと町などまわってからマーライオンの予定でしたが、DFSをみてみたかったのでDFSとマーライオンに変更してもらいました。

シンガポールは物価が高いのでは?という印象ももっていたのですが そうみたいです。でも訪れたところはどこもきれいだしトイレがどこもきれいっていうのはいいです。旅行会社が進めるままにシンガポールに決めあまり期待もせずできたのですが

子供ずれにはとってもいい!!すでに来年のゴールデンウイークも来ようときめました。DFSでバックパックとキーケースと靴を購入して散財してしまいました。

マーライオンのところで写真をとっていたら、徳英美のことをかわいいときいってくれて写真一緒にとらせてくれというのでもちろんOKをだしました。

なぜか、こちらにきてから、徳英美がモテル!

あちこちでかわいいかわいい言われまくりで、自分の子供なので目に入れても痛くないぐらいかわいいですが、ここまでみながよってくるほどでは?とおもったり。

でもうれしいものです。

そしてそのあとは、かのマリーナベイサンズに移動しました。

日本人用のレセプションデスクがあり日本語で説明してもらえたので助かりました。

部屋が禁煙だとダブルしかあいてないとのことでしたがエキストラベットを用意してもらえることになったのでダブルで了解しました。

21階の部屋でしたが屋上のプールに行くのに、22階でトランスフアーしないといけなかったので、来年は22階以上の指定が必要です。マーライオン正面の部屋でしたが来年は反対側で光のショーがみれるかも部屋にしようと思いました。

この日は夜ナイトサフアリを予約しました。

チェックインしてしばししたらもう外出です。

ほかの日本人の人たちをも数人いて大型バスで途中2組ひろいながら動物園まで移動しました。またも深くかんがえていなかったのですがけっこう遠くて、のえみがねてしまい、帰りも22時になるというので、タクシーで帰るからとガイドにいうと、それはもったいないから、1つ前のナイトサフアリに参加できないか交渉するから、ディーナーブッフェ食べて時間つぶしててほしいといわれてしまい、しかたなく承諾し、眠くてぐずりまくる徳英美をなんとかごまかし、交渉成功でナイトサフアリに参加できましたが....これは参加しないほうがいいと思う...よくみえないし、鹿メインだし

人気ある理由がわからない、これはだめすぎ。終わって、タクシーひろえるかなああって不安でいっぱいでしたがすぐ拾えて、ホテルに帰れました。

タクシー代がなんかえらく安くて遠距離ほど安い??

今日はよくねれそうです

After checking out at 12:00, we will move to Marina bey suns today.
Although we were supposed to go look at china town and Indian town, we asked for a change in the plan and went to see DFS and Merlion.
I felt that living costs in Singapole was high, it was right. but anywhere we visited looked really clean and so did toilet. I decided to come here just because travel agency recommended without expecting a lot, but I’ve already decided to come here in next Golden Week Holidays. I splurge money on backpacks and key cases at DFS.
While we were taking photos at Merlion, a stranger asked us to take some photos with my daughter, because they thought my daughter looked really pretty. I said OK.
For some reasons, my daughter grabbed much attention since we came here. I hadn’t expected that much, certainly she is my beloved daughter though. I was so proud of her.
Later we moved to Marina Bey Suns.
There was a reception for Japanese, we got info in Japanese so it was quite helpful
There was only double room available if we asked for a smoke free room, but they offered extra beds so we agreed.
Our room was on the 21st floor, it took transfer to go up to rooftop pools. So We need to book rooms on the 22nd or higher. our room was just in front of Merlion but we want to book the room in the opposite side next year so that we can enjoy lightening show.
We booked night safari so we left shortly after check-in
There were some Japanese tourists so we picked them up and went there together.
On our long way there, Noemi fell asleep so I told a guide that we would go back to the hotel by taxi on our way back, because it would be around 22:00. Then the guide said that it’s a waste of money and that he asked for vacancy in an earlier night safari program so that we could attend it. He also asked us to eat dinner buffets to kill time, I had no choice but to agree with it and managed to convince my daughter, In the end negotiation was successful and joined the early program. But we should not have joined that, we couldn’t have a good look at them,plus most of animals were deer.
I have no idea why it is a popular activity. it was terrible, after the program was over, I felt ill at ease wondering if I caught a cab soon, but I caught it really fast and went back to the hotel.
A taxi fee was really cheap, does it get cheaper if we have a long ride?
I’ll get a good sleep tonight.