5月5日

早い時間から屋上のプールに行きました。

有名なマリーナベイサンズの屋上プール!!

とても素敵な作りです。日焼け止めをがっちり塗って行きましたが

今日は日差しが強くて、焼けちゃいそうです。涙

浮輪を使っている子供は、端の子供用プールのみで泳いでくれとのことなので

そこで遊びました。とても浅くて安全なプールです。

ありがたいことに

日本人の男の子と徳英美がなかよしになり、二人で遊んでいるのをずっとソフア座ってみていました。はずなんですが、いない!!いない!

あわてて探しに行こうとして、プールサイドのソフアー天蓋つきから転げ落ち、

お恥ずかしい...膝を擦りむいただけなんですが、結構重症だったらしく、あとの処理が結構大変でした。

のえみたちはすぐそばを走り回っていて無事でした。ふー

しかし、素敵なプールなんですが、イメージはやたら鍵カギ言ってるってかんじです。トイレ出るのも入るのもキーがいる。プールでるのもはいるのもキーがいる。

もちろんここにあがってくるまでにもキーがいる。

キーを紛失しないようにするだけで気疲れしました。

男の子はのえみと気ががあったらしく、よく遊んでくれました。

徳英美は後をつけて楽しそうでした。

なんと水に顔をつけれなかったのにつけれるようになりました。

おそるべし、お友達パワー!!

12時近くになったので男のこの家族にお礼を言って解散して、部屋に戻り、ホテルの前のショッピングストリートにいきました

噂通りの、おおきなモールで高級品ばっかりでした。

でも歩いてるだけで楽しい気分になれます。

フードコートについたので、それぞれ好きなものをたべることにしましたが

中華系がほぼ90%を占めているようなかんじで、私はマンゴープリンを2杯は母は日本人ラーメン屋のらーめんを徳英美はバナナ2本を食べました。

プリン すっごくおいしかった。ここまでお土産を買う時間もかうところもほぼなかったので、何かないか見ながらか帰ることにしました。

しかしどれも高い、すべてが高い !!

ビクトリアシークレットをみつけたので女性陣にはそこで買いました。

お店の前でウオーターショーをやっていてとてもきれいでした。

ホテルに戻り、のえみが宿題をすませ(今回旅行母が宿題をもって行くといいだし、毎日母がみてやってます) ガーデンとフラワードームに行きました。

タクシーの運転手さんも花がとても綺麗だよ といってました。

今はチューリップらしいです。中にはいると感動ものの景色が広がってました。

素敵すぎて声が出ないくらいでした。

もっとのえみが喜んでくれるかと思ったのですが、まったくつまらなそうです。

まあ 原因はわかっているのですが...

触っちゃいけない、摘んではいけないと母に強く注意されてふてくされた模様です。

帰るとか、嫌いとか言い出し、そばの端に隠れたり、かなりめんどくさくなってきたので、フラワードーム内の喫茶店によりました。

飲み物とおいしそうなケーキ注文したんですが、嫌いいらないというので、私がたべました。ここまでくると私が今度はイライラしだしてお怒りモードに入ってくるので、もっとみたいし、ながめていたいのに険悪感が流れる中で出口にむかうことに...

こちらの怒りもさっしているので、大声で泣きわめいたりしだしたので、即効でフラワードームを出ました。

向かいにフォレストドームがあり、チケットも買ったし行きたいので、強行突破で入ってしまいまし。

いきなり滝の水しぶきでびっくりするところからはじまったので、気分がかわったようで、よかったです。

それはそれは素敵な空間で表現できないほどです。

完全にシンガポールファンになってしまいました。

上まであがり、歩いて降りてきましたがきもちよく歩いてこれました。

母が観覧車に乗りたいと見える範囲になるこれまた、素敵な楕円の観覧車があったのですが、次回にしようといって、帰路につきました。

素敵できれいでシンガポールみないったほうがいい!!

 We went to the rooftop pool early in the morning which is local institution at Marina bey Suns
It was fantastic, I exuberantly put on sunscreen but sun shine was so dazzling that I’m likely to get tanned. Children with floats are advised to swim in an exclusive zone so we went there and enjoyed.
Thankfully,the pool was shallow.
My daughter got along with Japanese boy so I sat on a sofa and looked at them, but they weren’t where they were supposed to be! I jumped out of the sofa but I fell off from the canopy and had a scratch on my knee. It seemed bad so it took a while to take care of the injury.
My daughter was running right over there, what a relief!
Despite a beautiful scenery at the pool, I felt that I need keys all the time, the one for toilet, pool,not to mention the one for coming up here. So taking care of keys itself was really frustrating!
the boy seemed to hit it off with Noemi, played with her a lot! she was running after him
Surprisingly, she got to learn how to put her face into water at the time! Power from peers is unmeasurable! around 12pm, we thanked boys family and went back to the room and headed to a shopping mall in front of the hotel.
It lived up to the reputation that luxury stuffs are all over there, walking along makes me really happy!
At a food court, we ate what each of use wanted to eat, but 90% of restaurants there were Chinese. I ate 2 mango puddings and mom ate Japanese ramen noodle and Noemi ate 2 bananas.
The pudding was really yum. we strolled around to look for survenior since we hadn’t any time for it before and went back to the hotel. Everything was expensive there!
All women buy stuffs at Victroria Secret, water shows in front of the store looked amazing!
In the hotel room Noemi finished here home work, which mom insisted we should bring for this travel.
She took care of it too by the way, And we went to gardens and flower dome
A cab driver told us that flowers there were so beautiful
Tulips seemed in the best season, once we stepped inside, amazing scenery was waiting for us.
It took our breath away!
I expected my daughter to get so excited but she seemed bored.
This was because she was asked not to touch and grab anything by mom, she was restricted and she got miffed,
She started to ask us to get out of the garden and hid somewhere at the edge, getting annoying, so we dropped in a coffee shop inside the park
we ordered delicious looking cakes and drinks but she refused them so I ate them and got angry toward my daughter. So we went to the exit although I was so mad at my daughter.
My daughter picked up my anger and started to cry so we got the hell out of the park
In front of the park was Forest Dome, since we had tickets for it, I forced my daughter to come along with us. At the entrance, water splashed on her face and it changed her mind
beauty there was beyond words! I fell in head over the heel love with Singapore!
we went up to the top floor and walked down, it was really refreshing!
My mom said that she wanted to try a ferris wheel, which was oval shaped and nice, but we took a rain check for next time and headed back to the hotel.
The country was really amazing, everyone should go there!