5月17日

今日は徳英美の塾の日でした

母が針で久々の付き添いは私一人です。

途中でだれて眠いとかいいだして、さんざん注意を受けてしまいました。

もうほんとうにはずかしい。

ほかの子の迷惑になるからやめてくれといわれても

おかしくない状態です。

体育の時から母が来ました。

着替えも最後になり、先生たちをまたせてしまって、あやまっていると

徳英美を起こりすぎていませんか、おこらないで接してみてといわれました。

母がそんなに怒ってないのですがというと、では、プラスな考え方でなにごとも接してみてとゆっていただけました。

こうしたほうが素敵だよとか注意しないで、提案してみてはと

どうしてとか説明をもとめないでといっていただいたので、頑張ってみようと思います

 

My daughter had cram school today. My mom went to acupuncture so I went to her cram school alone. She said that she got bored during the class, the teacher was all over me, I was so embarrassed. It’s not too much to say that we might be asked to quit it because my daughter disrupts others. My mom came at PE class. at the end of the class, my daughter help up teachers ‘cause she was slow at getting changed. We apologized for it. However teachers asked us not to get mad at her but to address her problem without anger. My mom told we are not so harsh at her and then teachers asked us to take a positive point of view for any issues, without criticizing her. Since we got a good advice that we should suggest something neat instead of asking for any reason, let’s follow their advice!